Rekrutacja - wyższe stanowiska
Rekrutacja na wyższe stanowiska nie różni się znacznie od tej na niższe szczeble w organizacji. Jest znacznie bardziej rozbudowana i dokładniejsza ale składa się zwykle z tych samych elementów. Zawiera element ustalenia profilu idealnego kandydata, w oparciu o opis stanowiska. Następnie określa się metody poszukiwania i dotarcia do potencjalnego pracownika, takiego który będzie spełniał nasze oczekiwania.
Gdy już dotrzemy do potencjalnych kandydatów, a Ci odpowiedzą na nasza ofertę, będziemy mogli zgromadzić odpowiednią liczba osób chętnych do podjęcia pracy. Kolejnym etapem jest przeprowadzenie z nimi rozmowy kwalifikacyjnej, wywiadu w celu zapoznania się z ich dotychczasowym doświadczeniem zawodowym, wiedzą merytoryczną oraz osobowością Jest to okazja do poznania kandydata. Niestety często rozmowa daje tylko ogólny i niedokładny pogląd na predyspozycje osoby ubiegającej się o pracę. Dlatego w przypadku wyższych stanowisk (coraz częściej i niższych) konieczne jest użycie metod uzupełniających. Jedną z nich jak test kompetencyjny, sprawdzający niezbędne cechy jakie powinien posiadać np. przyszły menadżer.
Coraz częściej stosuje się również Assessment Center, które jest metodą grupowego badania psychologicznego. Zarówno testy jak i AC tworzone są specjalnie na potrzeby konkretnego stanowiska, konkretnych zadań i problemów z jakimi zmagał będzie się pracownik.
Źródło: Expertia.pl
Dodaj komentarz