W biznesie liczą się kontakty
Podczas cotygodniowych spotkań uczestnicy grupy prezentują swoje firmy i potrzeby pozostałym członkom, każdy ma na to 60 sekund, podczas których stara się przekazać najważniejsze informacje. To dzięki nim pozostali uczestnicy mogą wesprzeć prezentowaną firmę, sami, bądź też w przyszłości poprzez rekomendacje. Drugim ważnym elementem spotkań jest czas rozdawania wizytówek. Przedsiębiorca, członek BNI, idąc na spotkanie biznesowe ze swoim klientem, czy to na prywatne spotkanie ze znajomym, w razie rozpoznania potrzeb, które mógłby zrealizować jeden z członków klubu, poleci go rozmówcy. Właśnie taki system referencji i rekomendacji przynosi realne korzyści członkom BNI.
Oprócz sieci kontaktów jaką oferują grupy wsparcia biznesowego, przedsiębiorców przyciąga do BNI możliwość rozwoju i podnoszenia swoich umiejętności interpersonalnych podczas szkoleń i warsztatów. Najważniejsza jednak jest pomoc w zwiększeniu swojej widoczności na rynku.